Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

lördag 14 maj 2011

Cake Pops

Har idag gjort Cake Pops till dotterns kalas... Lite annorlunda, hyfsat lätt att göra (med lite planering i alla fall :))

Ingredienser:
Kaksmulor från en mjuk kaka (idag använde jag mig av Devil's food cake)
Fruktpuré (jag hade en blandning av jordgubbar och hallon)
Cake Pops pinnar
Choklad  - jag hade vit choklad och rosa jordgubbschoklad, som finns att köpa här
Kakformar  - de från Moomin köpte jag här

Mixa kaksmulorna. Blanda i fruktpuré. Blanda lite åt gången så du ser när degen är fast men ändå går att forma till bollar. Rulla bollar, ställ i frysen ca 30 minuter. Smält lite av chokladen. Ta en pinne, doppa i chokladen och tryck den i kakbollen. När alla kakbollar har pinnar, sätt dem i kylen ett par timmar. Smält sedan chokladen, och klä kakbollarna med chokladen (jag tyckte det var lättare att hälla chokladen runt pinnarna i stället för att doppa). Därefter kan du hälla på strössel eller någon annan dekoration, och sedan ställa dina Cake Pops i varsin kakform. Låt stå i kylen några timmar - ät och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar