Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

torsdag 4 augusti 2011

Tårta till tjejfesten :)

Är så stolt över min tårta - lyckades få till fondanten - märke Wilton och köpt här - inga veck på tårtan (tror det kan bero på denna ). Har på senaste tiden köpt en del saker från http://www.servir.se/ - i min värld en underbar affär som har det allra mesta jag kan tänkas behöva. Det är absolut en affär värt att besöka om du är intresserad av matlagning och bakning!!! Här kommer receptet på dagens tårta...

Tårtbotten - det receptet jag använde finns här

Delade i tre delar - ena lagret fylldes med Jello Lemon Instant Pie filling... Jag halverade mängden mjölk och drygade ut den med vispad grädde för att få mousse-konsistens. Strödde även citronströssel över citronmoussen

Andra lagret fylldes med chokladmousse - även där strödde jag över lite strössel (naturligtvis choklad denna gång :))

Gjorde en citronsmörkräm för att spackla runt tårtan - recept finns här

Täckte med Wilton fondant och dekorerade med Wilton Decorating Icing - köpt hos www.lyckasmedmat.se - här finns en länk till den jag använde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar