Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

fredag 19 augusti 2011

Tårta till Cathrine

Cathrine ville ha en tårta när hon fyllde år, som hon skulle bjuda kollegorna på... Jag kan ju inte säga nej till sådant så här kommer recept och bilder :)
Jag vet att dekorationerna blev lite sneda och vinda, men just igår kunde jag inte få det bättre...

Recept på tårtbotten finns här - där finns även receptet på hallonmousse
När det gäller chokladmoussen så har jag faktiskt använt mig av färdig chokladmousse, och tillsatt rikligt med riven mörk choklad.

Tårtan är spacklad med chokladsmörkräm - hoppas det är ok att instruktionerna är på engelska (översättning kommer inom kort)- receptet finns på www.wilton.com


Ingredients:
  • 1/2 cup solid vegetable shortening
  • 1/2 cup (1 stick) butter or margarine, softened
  • 3/4 cup cocoa or three 1 oz. unsweetened chocolate squares, melted
  • 1 teaspoon clear vanilla extract
  • 4 cups sifted confectioners' sugar (approximately 1 lb.)
  • 3-4 tablespoons milk

Step 1

Stiff Consistency: In large bowl, cream shortening and butter with electric mixer. Add cocoa and vanilla. Gradually add sugar, one cup at a time, beating well on medium speed. Scrape sides and bottom of bowl often. When all sugar has been mixed in, icing will appear dry. Add milk and beat at medium speed until light and fluffy. Keep bowl covered with a damp cloth until ready to use. For best results, keep icing bowl in refrigerator when not in use. Refrigerated in an airtight container, this icing can be stored 2 weeks. Rewhip before using.

Step 2

Chocolate Mocha Icing: Substitute cold brewed strong coffee for milk in Chocolate Buttercream recipe.
Darker Chocolate Icing: Add an additional 1/4 cup cocoa (or one additional 1 oz. square unsweetened chocolate, melted) and 1 additional tablespoon milk to Chocolate Buttercream Icing.
For Thin (Spreading) Consistency Icing: Add 3-4 tablespoons light corn syrup, water or milk.

Jag har täckt tårtan med vit fondant - köpt här - sedan har jag försökt göra egen fondant, färgat den brun och dekorerade med den, utstansare har jag köpt här





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar