Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

torsdag 5 januari 2012

Cake in a mug & Combooh-sked

Det här tyckte jag var roligt... Dock hade jag muggarna lite för länge i mikron, så kakan blev nästan torr :( tror absolut att 2 min räcker för mig i alla fall.

4 msk mjöl
3 msk socker
1 ägg
3 msk kakaopulver
2 msk nutella
3 msk mjölk
3 msk rapsolja

Blanda alla ingredienser i en bunke - fyll sedan två muggar till ca hälften... Sen så... Skjuts in i mikron (1.5-3 min beroende på ugn)

Receptet hittat på nätet någonstans...

Den sista presenten från www.ninasmat.se kom väl till pass när jag skulle försöka visa kakan, med tillhörande marshmallows och chokladsås... Nämligen Combooh-skeden... Ser ut som en matsked men den har räfflor undertill som gör att den går att placera på glas och sånt - kanske när man serverar fördrink med ”plock” - så kan man placera skeden på glaset... Eller som nu, när jag vill visa hur kakan ser ut :)


2 kommentarer: