Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

tisdag 3 januari 2012

Beställning... Och lakrits lakrits lakrits :)

Fick en så trevlig överraskning idag... Hämtade ut en beställning från www.ninasmat.se och förutom min beställning så fick jag med en liten överraskning och några smakprover på lakrits :) Å jag som älskar lakrits, speciellt saltlakrits...

All lakrits är från lakritsfabriken i Ramlösa - alltså tillverkad i Sverige, och det är ju bra tycker jag...

Fick två bitar super salty lakrits (jag tog en av bitarna och gav maken den andra) och den var himmelsk!!! Mjuk och salt (den salta eftersmaken stannade kvar en stund på tungan)

Eftersom maken var hemma även när jag inte kunde hålla mig från att öppna den choklad- och kakaoöverdragna lakritsbiten så fick han smaka en bit även av den... Och den var som ren och skär magi... Riktigt god sötlakrits överdragen med riktig belgisk choklad och pudrad med kakao... Till och med jag som inte är så mycket för choklad, var tvungen att få ur mig några "mmmm", "åååhhh" och "jävlar så gott"...

Det är ju inte bara jag i bekantskapskretsen som gillar lakrits, så jag har bjöd hem en lakritsälskande vän som ska äta innehållet i de två askarna med mig. En ask med söt lakrits och en med salt lakrits :)


Den med smak av söt lakrits tyckte varken jag eller vännen var sådär speciell, men den salta varianten var enormt god! Räcker gott och väl att dela dessa askar med någon - kan nog vara tendens till halsbränna annars ;)


Stort tack till www.ninasmat.se för överraskningen!!! De är väl värda ett besök (och om du skyndar dig och beställer, så kan det nog hända att även du får smakprov på dessa läckerheter)...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar