Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

måndag 14 januari 2013

Busiga praliner...

Eftersom jag tyckte det var väldigt roligt att göra praliner så tänkte jag återuppta den hobbyn efter helgerna... Eftersom min "finchoklad" tagit slut var jag tvungen att beställa mer :)

Marron.se har ett fantastiskt utbud - jag började med chokladen, och ju mer jag kollade runt desto mer ville jag experimentera med pralinerna... Jag fastnade för att färga vit choklad med pulverfärg så den blir rosa/röd (då var jag ju tvungen att beställa både choklad och pulverfärg :)) En underbar nätbutik med personligt snabbt bemötande och snabb leverans!

Sagt och gjort - jag färgade en del av den vita chokladen och spritsade ut en liten klick i botten av formen. När den torkad gjorde jag pralinskal av mörk choklad och fyllde dessa med tryffel med honung från orten http://beegood.se/ smaksatt med apelsin

Så här blev det...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar