Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

lördag 17 mars 2012

Grattis Sara och test av marsipan

Har fått den stora äran att prova en ny marsipan som www.lyckasmedmat.se har tänkt ta in i sortimentet... Marsipanen var rosa, så vad passar då bättre än att göra en rosa marsipantårta till en som ÄLSKAR rosa?!

Den nya marsipanen var väldigt lätt att arbeta med, mjuk och följsam. Den var lätt att kavla - även ganska tunt. Lyckades till och med få till en marsipanros som jag nästan är nöjd med ;) Försökte även stansa ut några hjärtan och funny flowers - och även det gick bra... Har sparat en liten klick marsipan som jag ska blanda med lite sugarpaste för att se hur det blir...

Liten ljus tårtbotten (ca 20 cm)
Fylld med hallonmousse och lemoncurd-grädde
Spacklad med min "superenkla smörkräm"
Täckt med rosa marsipan och dekorerad med densamma :)

Jag ber om ursäkt för de dåliga bilderna, men det blev lite bråttom.....



2 kommentarer:

  1. TACK än en gång för en toppentårta!!!

    Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara... Det var trevligt att göra den :) och ännu gladare blir jag av att du blev nöjd ;)

      Radera