Lyckas Med Mat

Lyckas Med Mat
Lyckas med mat

tisdag 3 juli 2012

Annas födelsedagstårtor

Nu känner jag att jag måste skärpa mig och lägga ut lite tårtor - iaf innan jag glömmer bort innehållet i dem ;)

Anna ville ha tårtor fyllda med blommor (så det var ett utmärkt tillfälle att träna på att göra blommor, och att jag är AMATÖR syns!) Gjorde en hel del olika blommor, och "fäste" ihop dem med slingrande kristyr :)

Ljusa bottnar

Ena tårtan fylld med polly-fluff och hallonmousse
Andra tårtan fylldes med lemoncurd-grädde och hallonmousse

Båda är spacklade med smörkräm och täckt med mmf










1 kommentar:

  1. Hej jag tror o hoppas du är samma Marlene som 2011 gjorde min son mattheos tre fantastiska doptårtor. Isåfall skulle jag vilja beställa tårta till hans födelsedag den 14e september i stil med denna fast med barbapapa med. Sonen älskar blommor fjärilar och barbapapa ;). Är det nåt du kan tänka dig? Nina.grehn@gmail.com
    0704022979

    SvaraRadera